Инклюзивті білім беру – бұл барлық бала өздерінің физикалық, ақыл-ой, интеллектуалды және басқа ерекшеліктеріне қарамастан, жалпы білім беру жүйесіне енгізілген және мүмкіндігі шектеусіз құрдастарымен бірге оқытылатын оқыту және тәрбиелеу процесі.
Инклюзивті білім берудің 8 принципі бар:
1. Адамның құндылығы оның қабілеттері мен жетістіктеріне байланысты емес;
2. Әр адам сезінуге және ойлауға қабілетті;
3. Әркімнің сөйлесуге және оны тыңдауға құқығы бар;
4. Барлық адам бір-біріне мұқтаж;
5. Білім нынайы қарым-қатынастар аясында ғана жүзеге асуы мүмкін;
6. Барлық адам өз құрдастарының қолдауы мен достығын қажет етеді;
7. Барлық оқушы үшін жетістікке жету – оның орындай алатын әрекеті;
8. Жан-жақтылық адам өмірінің аясын кеңейтеді.
Бүгінгі таңда инклюзивті білім беру – бұл жалпы білім берудің транформациясы. Мұнда бала мектептің қажеттіліктеріне емес, мектеп баланың қажеттіліктеріне бейімделуі керек. Сондықтан ерекше білім беруді қажет ететін балаларды психологиялық-педагогикалық сүйемелдеусіз және олардың білім алу қажеттіліктерін бағалаусыз инклюзивті білім беру туралы айтуға болмайды.
Оқушы жетістіктері:
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeIde9f8073526
Мектебімізде ерекше оқушыларды ортаға тарту, оңашаламау мақсатында спорттық, қозғалыстық эстафеталық шара өткізілді «Жүйрік бол» деген тақырыпта ұйымдастырылған шараға анасымен бірге қызығушылықпен қатысып, II-орын дәрежелі дипломмен марапатталды.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId6fc0c9fc08
«Қазан - бүкіләлемдік Даун Синдромы туралы ақпараттандыру» айы аясында өткізілетін «Күн сәулелі балалар» тақырыбындағы іс-шараға белсене қатысып, алғыс хатпен марапатталды.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId989f89835a
№268 мектеп - лицейдің 10 жылдығына орай ұйымдастырылған ерекше білім беруді қажет ететін оқушылардың шығармашылығына арналған «Әрбір шәкірт - бір жұлдыз» атты «Екі жұлдыз» музыкалық-шығармашылық фестивалінің би жанры бойынша II орын иеленді.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeIdeea3110ad1
«№1 психологиялық-медициналық-педагогикалық консультациясы» коммуналдық мемлекеттік мекемесінің ұйымдастыруымен Тәуелсіздік күніне орай «Жаңа әлемдегі-Жаңа Қазақстан» атты онлайн мәнерлеп оқу сайысына белсене қатысып, II орын алды.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId25629b222a
Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың шығармашылық қабілеттерін дамыту мақсатында ұйымдастырылған «JULDYZAI» XVIII облыстық балалар шығармашылығы фестивалінің қалалық кезеңінде «Би» номинациясы бойынша II орын иеленді.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId57b7d2d9b3
Баланың көңіл-күйін көтеру, логикалық ойлауын, ой-өрісін дамыту, қарым қатынастарын нығайту, ынтымақты болуға баулу мақсатында сабақтар өткіземін. Оқушылардың өзара қарым-қатынасын жақсартуға, топтан оқшауланған оқушыны топқа әлеуметтендіруге, сыныппен қарым-қатынасын нығайту үшін топтық ойындар ұйымдастырамын.
«Психология-ғажайып ғылым» тақырыбындағы психология
апталығының есебі
Апталықтың мақсаты: оқушылардың психологиялық саулығын сақтау және нығайту оқушылар арасында өзара жағымды қарым-қатынас жасауға дағдыландыру, ақыл-ойын дамыту, өз ойын еркін жеткізуге үйрету және керемет көңіл-күй сыйлау.
Апталықтың жоғары деңгейде өтуіне жауапты педагогикалық-психологиялық қолдау мамандары: мектеп психологтары: Сексенғалиқызы Гүлжанат, Айтбай Назерке, дефектолог Ерназаров Асылжан, педагог-ассисент Тажибаева Ляззат.
Мектептегі тәрбие жұмысының ажырамас бөлігі- психологиялық қызмет. Психологиялық қызметтің басты мақсаты – оқу-тәрбиелеу процесін психологиялық қамтамасыз ету. Осы орайда №5 мектеп-лицейінде 16.10.2023—20.10.2023 аралығында «Психология - ғажайып ғылым» тақырыбындағы психология апталығы жоспарланған болатын.
Жоспар бойынша:
|
№ |
Тақырыбы |
Өтетін күні |
Уақыты |
Сыныбы |
Өтетін орны |
Жауапты |
|
1 |
Апталықтың ашылуы |
16.10.23 |
07.30-08.00 |
1-11 |
1-қабат |
ППҚ мамандары |
|
2 |
«Кім білгір» тақырыбында ЕББҚ балалармен дидактикалық ойындар |
16.10.23 |
14.00 |
1-5 |
Инклюзив кабинеті |
Сексенғалиқызы Гүлжанат Тажибаева Ләззат Ерназаров Асылжан Айтбай Назерке |
|
3 |
«Құпия хат» жәшігі |
17.10.23 |
08.00-19.00 |
1-11 |
1-қабат |
ППҚ мамандары |
|
4 |
«Жүйрік бол» эстафеталық сайысы |
17.10.23 |
13.00-14.00 |
1-5 |
Кіші спорт зал |
Сексенғалиқызы Гүлжанат Тажибаева Ләззат Ерназаров Асылжан Айтбай Назерке |
|
5 |
«Жан шуағы» тақырыбында сурет көрмесі |
18.10.23 |
10.25 |
8-11 |
1-қабат |
ППҚ мамандары |
|
6 |
«Біздің сынып ең күшті» тақырыбында сурет көрмесі |
18.10.23 |
16.25 |
5-7 |
1-қабат |
ППҚ мамандары |
|
7 |
«Біз бақытты баламыз» тақырыбында сурет көрмесі |
18.10.23 |
10.25 |
1-4 |
1-қабат |
ППҚ мамандары |
|
8 |
Топтық сабақ |
18.10.23 |
|
1-4 |
Инклюзив кабинеті |
Ерназаров А |
|
9 |
Тимбилдинг |
18.10.23 |
13.00-14.00 |
Жас мамандар |
Кіші спорт зал |
ППҚ мамандары |
|
10 |
«Ананың көңілі балада» ЕББҚ балалардың ата-аналарымен тренинг |
19.10.23 |
13.00-14.00 |
1-5 |
Акт зал |
Сексенғалиқызы Гүлжанат Тажибаева Ләззат Ерназаров Асылжан Айтбай Назерке |
|
11 |
«Мамандық білгірлері» тақырыбында әр маман өкілдерімен кездесу |
19.10.23 |
12.00 |
11 сынып оқушылары |
Акт зал |
Сексенғалиқызы Гүлжанат Тажибаева Ләззат Ерназаров Асылжан Айтбай Назерке |
|
12 |
Апталықтың жабылуы. Марапаттау |
20.10.23 |
13.00 |
1-11 |
Акт залы |
ППҚ мамандары |
Психология апталығының ашылу салтанаты жоғары деңгейде өткізілді. Ашылу салтанатында таңертен сабаққа келген оқушылар, ұстаздардың көңілдерін көтері мақсатында, психологтар тарпынан жағымды смайликтер мен тәтті кәмпиттер таратылды. Жағымды әуендер қосылып, кейіпкерлер болып оқушылар мен ұстаздардың көңіл-күйлері жоғары болды. Арнайы оқушылар мен ұстаздарға дәм сезу терапиясы, құм терапиясы, би терапияларлары жүргізілді.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId4a3ad3dcd5
Мектеп-лицей дефектологы Ерназаров Асылжан, педагог-ассистент Тажибаева Ләззаттың ұйымдастыруымен ЕББҚ балалармен бірігіп «Кім білгір» атты сыныптан тыс сабақ өткізді. Ойын негізінде балалар тапсырмаларды ойлай отырып, өзінше зерттеп, шешім жасау арқылы ойындағысын айту жағдайларына мүмкіндік туғызып, ойын барысында балалардың қызығушылығын оятып, белсенділігін арттыру мақсатында топтық сабақ және дидактикалық ойындар өткізді.
Ойынның түрлері:
1. Сергіту сәті
2.«Үй жануарлары»
(үй жануарларын атауға, ажыратуға үйрету)
3.«Кім тез жинайды»
(көкөністер мен жемістерді ажырата білуге үйрету, ойынға деген қызығушылықтарын арттыру)
4.«Қоянды тамақтандыр»
(сандарды санауға, қосу азайту амалдарын орындауға үйрету)
5.«Пішінді құрастыр»
(түстер мен пішіндер арқылы құрастырып үйрету. Есте сақтау, көру, ажырату қабілеттерін дамыту)
Сыныптан тыс сабақ соңында балалар сабақтан не үйренгендерін, өз пікірлерін айтып, жақсы көңіл күйде өз тілектерін білдірді.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId47db0bf5c1
Жоспарға сәйкес «Психология-ғажайып ғылым» тақырыбындағы психология апталығының аясында 4-11 сынып оқушылары аралығында «Құпия хат» жәшігі акциясы болып өтті. Оқушылар өте белсенділікпен ат салысты.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId75b813c82c
2023 жылдың 17 қазан күні мектеп-лицейімізде Ерекше білім беруді қажет ететін оқушылар мен ата-аналары арасында, «Психология-ғажайып ғылым» атты апталық аясында «Кім жүйрік» атты отбасылық спорттық сайыс өткізілді.
Мақсаты: Спорттық сайыстарға қызығушылықты арттыру, жылдамдықты, зеректікті, дәлдік пен ептілікті дамыту, балаларды ұжымдық жұмысқа, бірге әрекет етуге үйрету, салауатты, бәсекеге қабілетті ұрпақ тәрбиелеу.
Спорттық шараға қатысқан оқушылар ата-аналарымен бірге 2 топқа бөлініп, 6 кезең бойынша сайысқа түсіп,өзара бақ сынасты.
І кезең: «Өз тобыңды таныстыр»
II кезең: «Таяқшамен жүгіру»
IІІ кезең: «Дөңгелек ішімен жүру»
ІV кезең: «Ракеткамен допты алып жүру»
V кезең: «Су тасу» сайысы
«Жүйрік бол» спорттық сайысының қорытындысы бойынша:
І орын – Қыран тобы
ІІ орын – Қызғалдақ тобы
Екі топта алғыс хаттарымен, сыйлықтармен марапатталды.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeIde0f6190bf4
2023 жылдың қазан айының 18-ші жұлдызында мектеп-лицейімізде «Психология - ғажайып ғылым» атты онкүндік аясында оқушылар арасында сурет көрмесі өткізілді.
Мақсаты:
оқушыларға бейнелеу өнерінің қыр-сырын жан-жақты үйрету;
олардың дүниетанымын, эстетикалық талғамын кеңейту;
сурет салу дағдысын, логикалық ойлау, еске түсіру, елестету қабілеттерін және шығармашылығын арттыру;
өнерді құрмет тұту, оған сүйіспеншілігін арттыру;
өнерге баулу, шығармашылыққа тәрбиелеу, ұйымшылдыққа, жақсы қарым-қатынасқа баулу.
1-4 сыныптар арасында «Біз бақытты баламыз»;
5-7 сыныптар арасында «Біздің сынып ең күшті»;
8-10 сыныптар арасында «Жан шуағы» тақырыптары бойынша әр түрлі жанрда суреттер салынып, мектеп фойесіне ілінді.
Сыныптар арасында оқушылар белсенділік танытып, өз жұмыстарымен таныстырып өтті.
Сурет көрмесінің қорытындысы апталықтың жабылу салтанатында буындар бойынша сыныптар марапатталатын болады.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeIdf0d55341fc
2023 жылдың қазан айының 19-ші жұлдызында мектеп-лицейімізде «Психология -ғажайып ғылым» атты апталық аясында «Жарқын болашақ иесі-бүгінгі жас маман» тақырыбында жас мамандармен тренинг жұмысы жүргізілді.
Мақсаты:
Жас мамандарға көмек көрсету және ұжымда психологиялық ахуал қалыптастыру;
кәсіби құлшынысын арттыру;
жігерлендіріп көңіл-күйін көтеру.
Тренинг барысы:
1. «Танысу» жаттығуы;
2. «Топқа бөліну» жаттығуы;
3. «Жағдаяттан шығу жолы» ойыны
4.Топпен сурет» салу ойыны;
5. «Кім жылдам» ойыны;
6. «Кім епті» ойыны;
7. «Күш бірлікте» ойыны;
8. Жас мамандарға психологиялық кеңестер;
9. Қорытындылау.
Бұл тренинг жас мамандардың арасында Жақсы, жылы сөздер айтылып, жағымды атмосфера қалыптастырды. Сонымен қатар, тренинг барысында топ болып бірлесіп жұмыс жасау қабілеттерін арттыруға, топ үшін жауапкершілікті қаншалықты сезінулерін көруге әрбір қатысушының өзіне мүмкіндік берді.
Адамды жігерлендіріп, өзін топпен араласуға және жан-жақты көрсетуге, қасында жүрген адамдардың мінез-құлқы туралы тереңірек білуде де шараның берері мол болды.
Жас мамандар тарапынан барлық ойындарға белсене қатысып, жақсы көңіл-күймен аяқтады.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId330f523373
Тема: «Особенные люди. МЫ РАЗНЫЕ, НО МЫ ВМЕСТЕ!»
Цель: сформировать представление об «особенных людях»;
Дата: 26.10.23
Класс: 5 Д
Задачи: познакомиться с некоторыми проблемами людей с ограниченными возможностями; закрепить понятие толерантности (принятие человека таким, какой он есть).
Оборудование: мультимедийный проектор, ножницы, листы бумаги, ленточки, доска, буклеты.
Ход мероприятия:
Учитель: "Здравствуйте!" Любую нашу встречу мы начинаем именно этими словами. И все вы знаете, что означают они не только приветствие, но и пожелание здоровья тому, к кому обращены.
Здоровье очень важно для человека. Здоровье - это подарок судьбы. Необходимо научиться беречь и уважать этот дар. Именно поэтому уже с раннего детства мы учимся не просто приветствовать людей, а желать им здоровья. Желая другим - желаем и себе. Но не всегда это зависит от нашего желания.
Люди с ограниченными возможностями или «особенные люди» - кто они? Они такие же люди, как и любой из нас. Они почти ничем не отличаются, только носят очки с толстыми линзами, слуховой аппарат, используют вспомогательную технику для передвижения, специальные книги для чтения, пользуются языком жестов. Какие чувства возникают у нас при встрече с ними? С какими чувствами связано словосочетание люди с ОВЗ? Я предлагаю составить КЛАСТЕР
1. ВИДЕО «КОСТЁР»).
2. ВИДЕО «Аутизм: мир глазами больного»).
Итог: Сегодня мы с вами говорили о людях с ограниченными возможностями, инвалидах, многие из вас ощутили на себе, выполняя различные задания, как трудно порой жить таким людям. Ведь само слово «инвалид» означает «слабость», «немощность», «бессилие». Это человек, который не может противостоять трудностям. Дети многому научились на сегодняшнем уроке.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId526414bc31
Тақырыбы: «Тәуелсіздік бәрінен қымбат» сурет байқауы
Күні: 15.12.2023 жыл
Дефектолог: Ерназаров А
Педагог-ассистент: Тажибаева Л
Қатысқандар: 4 оқушы
Мақсаты: Оқушыларға Тәуелсіздіктің кімдердің қанымен, қандай ауыртпалықпен келгендігі жайлы айтып, ұлттық сезім, ұлттық мақтаныш, ұлттық сана, ұлттық парызды әрбір қазақ баласының бойына дарыту.
Оқушыларды туған жерін, елін, Отанын сүюге патриоттық тәрбие беру.Оқушыларға бейнелеу өнерінің қыр-сырын жан-жақты үйрету. Көрнекілігі: Акварель бояулары, қылқалам, құрал-саймандар, т.б
Сабақтың түрі: сайыс сабақ
Байқау барысы: Ортамызда 4 оқушы сайысқа түспекші.
Өнер десе өртеніп жанып тұрар,
Сусындап сол өнерден қанып тұрар.
Сегіз қырлы, бір сырлы сайыскерлер,
Қатысушы оқушылар:
1. Бек Іңкәр
2. Сейілбек Нұрай
3. Қарабаев Рамазан
4. Сағымбаева Алина
Сайыс кезеңдері:
1. «Сан сұраққа саяхат» сұраққа жауап беру.
2. «Кім шапшаң, кім жылдам?»
3. Сурет салу сайысы
4. Қорытынды.
Сайыс қорытындысы бойынша I-орын Сейілбек Нұрай, II-орын Бек Іңкәр, III-орындарға Қарабаев Рамазан, Сағымбаева Алина
Қорытынды: Егемендіктің арқасында дүние жүзіне танымал ел болдық. Әнұранымыз, Туымыз бен Елтаңбамыз, қазақ тіліміз, төл теңгеміз бар. Егемендік үшін қан төккен аға - апаларымыздың ерлігін мәңгі есе сақтайық.
Жеңімпаз командаға сыйлық беру.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId5d8552aa44
Қараша айының 17 жұлдызында ерекше білім беруді қажет ететін оқушылардың ата-аналарымен «ӨМІР - АДАМНЫҢ БАСТЫ ҚАЗЫНАСЫ!» тақырыбында тәрбие бағытында бірлескен тренинг жұмысы өтті.
Мақсаты:
• өмір адам баласына бір ақ рет берілетін қымбат сый және басты құндылық екеніне назар аударту;
• адам бойында болатын асыл қасиеттерді, адамгершілік, мейірімділік сезімдерін дамыту.
• Жақсы қасиеттерді үйрету, жаман қасиеттерден аулақ болуға бағыттау; оқушылардың ішкі ойын ашу және өмірге деген көзқарастарын қалыптастыру.
• Ата-ананың бала көңілін таба білуіне ой қозғау, өзін-өзі тануына бағыт беру, тәрбие жайлы пікір бөлісу, ата-аналарға балаға рухани тәрбие берудегі отбасының рөлі, зорлық-зомбылықсыз балалық шақ жайлы әңгіме қозғау.
Директордың тәрбие орынбасары Толқын Бақытқызы «ӨМІР - АДАМНЫҢ БАСТЫ ҚАЗЫНАСЫ!» тақырыбында сөз қозғап, QR код арқылы ата-аналарға ынтымақтастық танытып, «Сөйлемді жалғастыр» тренингіміздің ерекшілігі сол, тәрбие процесіндегі қиындықтарды біз боп, сіз боп пікірлесе отырып, ойымызды түйіндеп, өмір жолында пайдалану. Өмір – ол адамға бір-ақ рет берілетін баға жетпес қымбат сый. Осындай сыйды саған сыйлаған кім? Сұрақтың шешімін тапты.
Педагог-ассистент Тәжібаева Ләззат «Танысу», «Қар қиыршықтары»,
Педагог-психолог Сексенғалиқызы Гүлжанат «Ақиқат орындығы»,
Дефектолог Асылжан Есенұлы «Топпен сурет сал» ойын жаттығуы,
Педагог-психолог Айтбай Назерке «Қимылды қайтала» ойынын жүргізді.
Тренингте кездескен ата-аналарымыз алғыстарын жеткізді. Бақытты отбасы болып отырған әр жанұяға балаларымен түскен картинкалар табысталды. Өмірде өз ағысымыз бен өз арнамызды тура табуымыз үшін өзімізді, өзгелерді қоршаған ортаны танып-біліп, рухани құндылықтарды терең меңгеріп, адамгершілік қасиеттерді бойымызға дарытсақ, мақсат мұратымызға қол жеткізе аламыз.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeIde2230ac313
ҚУАНСА,БАЛА ҚУАНСЫН!
Жаңа жыл- балалар асыға күтетін сиқырлы мереке. Осы мерекенің шырайын балалардың шат күлкісі, адамдардың бір-біріне кіршіксіз айтқан тілектері.
Осындай керемет көріністің бір парасы И.В.Панфилов атындағы №5 мектеп-лицейде өткізілді. Думанды кешке мектеп-лицейдің көп балалы отбасы балалары,ерекше білім беруді қажет ететін оқушылар да қатысты.Кеш балалардың ертегілер еліне саяхат жасаумен басталды.Көңілді сайқымазақтар мен әртүрлі жануарларды сомдаған оқушылар жиылған көрермендердің көңілдерін бір серпілтіп тастады.Мектеп-лицей директоры Рита Жұмамұратқызы балаларды Жаңа жыл мерекесімен құттықтады.
Сонымен қатар кешке қатысқан оқушыларға демеушілер тарапынан балаларға жаңа жылдық сыйлықтар табысталды. Балалардың жүзіне қуаныш,езуіне күлкі үйірген шараның соңы әсем ән мен әдемі естелік суретке түсумен аяқталды.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId63fc9c67a3
Ағымдағы жылдың 27 жұлдызында үйден оқытылатын оқушыларды «Қош келдің - Жаңа жыл» тақырыбы аясында жаңа жыл мерекесімен мектеп-лицей директоры Р. Ж. Мұхашова, мектеп психологтары Г. Сексенғалиқызы, Н,Айтбай,мектеп дефектологы А. Ерназаров, педагог-ассисент Л. Тажибаева құттықтап қайтты.
Іс-шара аясында үйден оқытылатын 10 оқушы қамтылды. Барлық оқушылардың үйіне барып, жеке –жеке құттықталынды. Барлық оқушылар мәз болып, көтеріңкі көңіл-күйде болды.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeIdf48b0a1352
13.02.24 күні педагог-ассистент Тажибаева Ләззат пен дефектолог Ерназаров Асылжан "Мен және менің полицейім" тақырыбында тәрбие сағатын өткізді. Тәрбие сағатының мақсаты - оқушыларды жол белгілерімен, жолда жүру ережелерімен таныстыру және қоғамдық ортада, жол бойында өз-өздерін ұстай білуге тәрбиелеу. Оқушыларға жол ережелері мен белгілері түсіндіріліп, түрлі қызықты тапсырмалар беріліп, бейнероликтер көрсетілді.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId61274672be
Ерекше білім беруді қажет ететін және үйден оқытылатын оқушылармен «Біз бақытты баламыз» атты мерекелік іс-шара болып өтті.
Мақсаты: Білімділік: балалардың білімдік дағдысын қалыптастыра отырып, адамгершілік бағытын жетілдіру арқылы сөйлеу тілін дамыту, адамгершілік қасиеттерін шыңдау. Әр ортада өздерінің жан- жақтылығын жетілдіру, таныту, толеранттылыққа баулу. Балалардың бойына рухани адамгершілік қасиеттерді ұялату үшін мейірбан, ақылды, шыншыл, қайырымды т.б адамдық асыл қасиеттерді игеруге ықпал ету. Бірін-бірі сыйлап, мейіріммен қарауға тәрбиелеу. Тәрбиелік: жасөспірімдердің ой- санасын оята отырып, өзін-өзі тануға және бағалауға, адамгершілікке, бауырмалдыққа тәрбиелеу. Дамытушылық: балалардың логикалық ойлау қабілеттерін дамыту, рухани дүниесін жетілдіру. Міндеті: 1. Бәсекеге қабілетті дені сау, жан-жақты, білімді, сауаттылығы жетілген тұлға даярлау.
2. Балалардың өз ойларын ортаға салып, ашып айта біліуге дағдыландыру.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId15bdd06dc3
Даму мүмкіндігі шектеулі балаларды педагогикалық түзету арқылы қолдау, сол балалардың дамып-жетілуіне көмектесіп, жан-жақты қолдау жасай отырып, ішкі әлеуметтің қалыптасуына жағдай жасап және дамуына кедергі жасаушы ауытқуларды жеңуге көмектесудемін. Сезіну дамуын зерттеп оқушылардың деңгейін анықтап, көру қабылдауын, сезіну моторикасын, кеңістікте тұспалдауын, әлеуметтік –тұрмыстық тұспалдауды дамыту ең маңызды жұмыс болып табылады. Сондықтан баланың дамуына ата-ана тарапынан берілетін көмек пен қолдауды, баланың оқыту жағдайын жақсарту басты болашақ жұмыстарымыздың бірі деп есептеймін.
Педагогикалық ұжым – бір жақты ойлайтын, шығармашылық тұлғалар біріккен, өз ісін білетін мамандар тобы. Біз тәрбиеленушілеріміздің даму кемшіліктерін кешенді түзетуге, олардың компенсаторлық даму механизмдерін қалыптастыруға, біздің педагогтар тарапынан білікті көмек алуға жағдай жасаймыз. Біз әр оқушымыздың жетістігіне қуанамыз!
Оқушылар жетістігі
2023-2024 оқу жылында: Кенжебек Медина - қалалық «Жұлдызай» спартакиадасында, қалалықтан тоғызқұмалақ сайысы бойынша І орын иеленді.
2023-2024 оқу жылында: Кенжебек Медина – облыстық «Жұлдызай» спартакиадасында, облыстантан тоғызқұмалақ сайысы бойынша І орын иеленіп, Республикаға жолдама алды.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId2f392481c7
2024-2025 оқу жылында, Кенжебек Медина – Республикалық «Жұлдызай» спартакиадасында, облыс атынан сынға түсіп, тоғызқұмалақ сайысы бойынша ІІ орын иеленді.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId3c0cbf3ee5
И. В. Панфилов атындағы №5 мектеп - лицей
мұғалім - дефектологының есебі
|
№ |
Мектептегі мүмкіндігі шектеулі баланың жалпы саны үйден оқитын + партада отырған |
Партада отырған МШБ бала саны |
Маман жұмыс жасап отырған бала саны партада отырған |
Үйден оқитын бала саны |
Үйден оқитын неше баламен маман жұмыс жасап отыр |
|
1 |
26 |
15 |
13 |
11 |
1 |
Ерекше білім беруді қажет ететін оқушылар
|
№ |
Аты-жөні, тегі |
Туған жылы,айы,күні |
Шешімі, күні |
Сыныбы |
Сырқаты |
Бағдарламасы |
|
1 |
Сейілбек Нұрай |
25.07.2010 |
№113,15.08.22 |
6А |
РОП ЦНС ГМ гипер см.ЗПРР.ОНР ІІ ур.Ангиопатия сечатки. |
Жеңілдетілген бағдарлама |
|
2 |
Бек Іңкәр |
24.12.2010 |
№341,08.04.22 |
4Е |
Дауна |
Жеке бағдарлама |
|
3 |
Есенғабылов Темірлан |
07.07.2007 |
№470,11.02.20 |
9А |
ЗПР |
Қысқартылған |
|
4 |
Арыстанбек Төрежан |
13.12.2013 |
№746,19.11.21 |
3Ә |
ЗПР |
Қысқартылған |
|
5 |
Кенжебай Ерасыл |
15.09.15 |
№145,1.02.23 |
1Б |
ЗПР,ЦНС |
бейімделген |
|
6 |
Ақдаулетов Ернұр |
09.05.2014 |
№347,02.09.22 |
3Д |
ЗПР |
Бейімделген |
|
7 |
Ақдаулетов Арнұр |
09.05.2014 |
№346,02.09.22 |
3Д |
ЗПР |
Бейімделген |
|
8 |
Қарабаев Рамазан |
25.06.2010 |
№383,07.09.22 |
6Г |
ЗПР |
Бейімделген |
|
9 |
Арыстанбек Нұрислам |
24.07.2016 |
№680,04.11.22 |
1В |
ЗПР,ОНР ІІ |
Бейімделген |
|
10 |
Кенжебек Медина |
26.01.2014 |
№40,06.11.20 |
3Е |
Көру қабілеті нашар |
Жалпы бағдарлама |
|
11 |
Сағымбаева Алина |
19.03.2009 |
№321,10.03.21 |
7Ә |
Кереңдіктің IV деңгейі |
Жалпы бағдарлама |
|
12 |
Серік Әбілмансұр |
24.04.2014 |
№519,20.10.20 |
3Б |
мүгедектік |
Жалпы бағдарлама |
|
13 |
Русланұлы Диас |
24.10.2014 |
№192,22.02.22 |
3Б |
ЗПР |
Жалпы бағдарлама |
|
14 |
Қайратқызы Әсемай |
20.10.2015 |
№2,06.12.21 |
0А |
ЗПР,ОНР ІІ,ІІІ |
Түзету жұмысы |
|
15 |
Жұмали Жания |
07.12.14 |
№186,16.02.2023 |
2а |
Нашар есту |
бейімделген |
Қыркүйек айы бойынша
|
№ |
Аты-жөні |
Туылған күні,айы,жылы |
Сыныбы |
Пәндер сауаттылығы |
Таным қабілеті |
Сөйлеу тілі |
ҰҚМ |
Барлығы |
|
1 |
Сейілбек Нұрай |
25.07.2010 |
6 |
18 |
20 |
12 |
8 |
58 |
|
2 |
Бек Іңкәр |
24.12.2010 |
4 |
11 |
16 |
8 |
5 |
40 |
|
3 |
Есенғабылов Темірлан |
07.07.2007 |
9 |
18 |
28 |
18 |
6 |
70 |
|
4 |
Арыстанбек Төрежан |
09.10.2010 |
3 |
18 |
22 |
12 |
8 |
60 |
|
5 |
Сағымбаева Алина |
19.03.2009 |
7 |
14 |
28 |
20 |
8 |
70 |
|
6 |
Ақдаулетов Арнұр |
09.05.2014 |
3 |
12 |
28 |
16 |
6 |
62 |
|
7 |
Ақдаулетов Ернұр |
09.05.2014 |
3 |
10 |
26 |
16 |
6 |
58 |
|
8 |
Арыстанбек Нұрислам |
24.07.2016 |
1 |
10 |
24 |
14 |
6 |
54 |
|
9 |
Кенжебек Медина |
26.07.2014 |
3 |
28 |
22 |
14 |
8 |
72 |
|
10 |
Серік Әбілмансұр |
24.04.2014 |
3 |
20 |
26 |
16 |
8 |
70 |
|
11 |
Русланұлы Диас |
02.09.2014 |
3 |
20 |
26 |
16 |
8 |
70 |
Желтоқсан айы бойынша
|
№ |
Аты-жөні |
Туылған күні,айы,жылы |
Сыныбы |
Пәндер сауаттылығы |
Таным қабілеті |
Сөйлеу тілі |
ҰҚМ |
Барлығы |
|
1 |
Сейілбек Нұрай |
25.07.2010 |
6 |
20 |
20 |
12 |
8 |
60 |
|
2 |
Бек Іңкәр |
24.12.2010 |
4 |
12 |
16 |
10 |
6 |
44 |
|
3 |
Есенғабылов Темірлан |
07.07.2007 |
9 |
20 |
28 |
18 |
6 |
72 |
|
4 |
Арыстанбек Төрежан |
09.10.2010 |
3 |
18 |
22 |
12 |
8 |
60 |
|
5 |
Сағымбаева Алина |
19.03.2009 |
7 |
16 |
28 |
20 |
8 |
72 |
|
6 |
Ақдаулетов Арнұр |
09.05.2014 |
3 |
12 |
28 |
16 |
6 |
62 |
|
7 |
Ақдаулетов Ернұр |
09.05.2014 |
3 |
10 |
28 |
16 |
6 |
60 |
|
8 |
Қарабаев Рамазан |
25.06.2010 |
6 |
16 |
26 |
18 |
8 |
68 |
|
9 |
Арыстанбек Нұрислам |
24.07.2016 |
1 |
11 |
24 |
14 |
6 |
55 |
|
10 |
Кенжебек Медина |
26.07.2014 |
3 |
28 |
22 |
14 |
10 |
74 |
|
11 |
Серік Әбілмансұр |
24.04.2014 |
3 |
20 |
26 |
16 |
8 |
70 |
|
12 |
Русланұлы Диас |
02.09.2014 |
3 |
20 |
26 |
16 |
8 |
70 |
|
13 |
Қайратқызы Әсемай |
20.10.2015 |
0 |
18 |
22 |
12 |
8 |
60 |
Мамыр айы бойынша
|
№ |
Аты-жөні |
Туылған күні,айы,жылы |
Сыныбы |
Пәндер сауаттылығы |
Таным қабілеті |
Сөйлеу тілі |
ҰҚМ |
Барлығы |
|
1 |
Сейілбек Нұрай |
25.07.2010 |
6 |
20 |
20 |
16 |
10 |
66 |
|
2 |
Бек Іңкәр |
24.12.2010 |
4 |
12 |
16 |
10 |
8 |
46 |
|
3 |
Есенғабылов Темірлан |
07.07.2007 |
9 |
20 |
28 |
18 |
8 |
74 |
|
4 |
Арыстанбек Төрежан |
09.10.2010 |
3 |
18 |
22 |
12 |
10 |
62 |
|
5 |
Сағымбаева Алина |
19.03.2009 |
7 |
16 |
28 |
20 |
10 |
74 |
|
6 |
Ақдаулетов Арнұр |
09.05.2014 |
3 |
12 |
28 |
16 |
6 |
62 |
|
7 |
Ақдаулетов Ернұр |
09.05.2014 |
3 |
10 |
28 |
16 |
6 |
60 |
|
8 |
Қарабаев Рамазан |
25.06.2010 |
6 |
20 |
26 |
18 |
10 |
74 |
|
9 |
Арыстанбек Нұрислам |
24.07.2016 |
1 |
14 |
25 |
14 |
8 |
60 |
|
10 |
Кенжебек Медина |
26.07.2014 |
3 |
28 |
22 |
14 |
10 |
74 |
|
11 |
Серік Әбілмансұр |
24.04.2014 |
3 |
22 |
26 |
16 |
8 |
72 |
|
12 |
Русланұлы Диас |
02.09.2014 |
3 |
20 |
26 |
16 |
8 |
70 |
|
13 |
Қайратқызы Әсемай |
20.10.2015 |
0 |
18 |
22 |
12 |
10 |
62 |
|
14 |
Жұмали Жәния |
07.12.14 |
3 |
22 |
26 |
16 |
8 |
72 |
|
15 |
Кенжебай Ерасыл |
15.09.15 |
1 |
14 |
28 |
20 |
10 |
72 |
Білім сапасы мониторинг бойынша (Қыркүйек) - 63,4%
Білім сапасы мониторинг бойынша (Мамыр) - 77%
Анықтама
№5 И.В.Панфилов атындағы мектеп-лицей партасында отырған ерекше білімді қажет ететін 15 оқушы бар. Оның барлығымен дефектолог жұмыс жасап отыр. Үйден оқытылатын оқушы жұмыс 1 баламен жасалып отыр. Алғашқы қабылдау өткізіліп, әр оқушының білім деңгейі анықталды. Соған қарай жеке түзету бағдарламасы құрылды. Әр оқушымен аптасына екі рет түзету сабағы өткізілді. Оқушылармен пәндер сауаттылығына, таным қабілеттеріне, жалпы моторикасына жұмыс жасалды. Барлық оқушы үздіксіз жұмыс жасауды қажет етеді. Келер оқу жылында нәтижелі жұмысты жоспарлап отырмыз.
3 Ә сыныбында оқитын Арыстанбек Төрежан даму деңгейі жоспарға сәйкес жасалып, анықталды. Бірақ баланың дефектологқа деген қызығушылығы жақсы, сол себепті ағымдағы оқу жылында даму деңгейі жоғарылады. Келер оқу жылы да ата-ананың рұқсатын алып, бұдан да жоғары нәтижеге жетеміз деген үміттеміз.
1 В сыныбында оқитын Арыстанбек Нұрислам даму деңгейі жоспарға сәйкес жасалып, анықталды. Бірақ баланың дефектологқа деген қызығушылығы жақсы, сол себепті ағымдағы оқу жылында даму деңгейі жоғарылады. Келер оқу жылы да ата-ананың рұқсатын алып, бұдан да жоғары нәтижеге жетеміз деген үміттеміз.
3 Д сыныбында оқитын Ақдаулетов Арнұр және Ернұрдың танымдық іс-әрекетін анықтау үшін дефектологтың алғашқы қабылдауы өткізілді. Соған сүйене отырып, даму деңгейі анықталды. Даму деңгейі қыркүйек айынан біршама жақсарды, себебі түзету сабағына белсене қатысты. Қалған оқу, жазуында, байланыстырып сөйлеуінде, сөздік қорында, таным қабілеттерінде деңгейі жақсы.
4 Е сыныбында оқитын Бек Іңкәр танымдық іс-әрекетін анықтау үшін дефектологтың алғашқы қабылдауы өткізілді. Соған сүйене отырып, даму деңгейі анықталды. Даму деңгейі жоғарылады, себебі Іңкәрға пед-ассистент сабақта қабілеттеріне байланысты жұмыс жасалынды.
3 Б сыныбында оқитын Серік Әбілмансұрдың танымдық іс-әрекетін анықтау үшін дефектологтың алғашқы қабылдауы өткізілді. Соған сүйене отырып, даму деңгейі анықталды. Даму деңгейі өзгеріссіз қалды, айтарлықтай нәтижеге жете алмадық. Алдағы оқу жылы нәтижеге жетеміз деп сенеміз.
2 А сыныбында оқитын Жұмали Жәния танымдық іс-әрекетін анықтау үшін дефектологтың алғашқы қабылдауы өткізілді. Соған сүйене отырып, даму деңгейі анықталды. Даму деңгейі жоғарылады, себебі баланың қызығушылығы бар.
3 Б сыныбында оқитын Русланұлы Диастың танымдық іс-әрекетін анықтау үшін дефектологтың алғашқы қабылдауы өткізілді. Соған сүйене отырып, даму деңгейі анықталды. Даму деңгейі өзгеріссіз қалды, айтарлықтай нәтижеге жете алмадық. Алдағы оқу жылы нәтижеге жетеміз деп сенеміз
6 Ә сыныбында оқитын Сейілбек Нұрай танымдық іс-әрекетін анықтау үшін дефектологтың алғашқы қабылдауы өткізілді. Соған сүйене отырып, даму деңгейі анықталды. Даму деңгейі айтарлықтай нәтижеге жетпеді. Алдағы оқу жылы нәтижеге жетеміз деп сенеміз.
1 Б сыныбында оқитын Кенжебай Ерасыл танымдық іс-әрекетін анықтау үшін дефектологтың алғашқы қабылдауы өткізілді. Соған сүйене отырып, даму деңгейі анықталды. Даму деңгейінде өзгеріс бар, себебі бұл баланың қызығушылығы былтырғыдан артты.
3 Е сыныбында оқитын Кенжебек Медина танымдық іс-әрекетін анықтау үшін дефектологтың алғашқы қабылдауы өткізілді. Соған сүйене отырып, даму деңгейі анықталды. Даму деңгейі жоғарылады, себебі баланың қызығушылығы бар.
6 Г сыныбында оқитын Қарабаева Рамазан танымдық іс-әрекетін анықтау үшін дефектологтың алғашқы қабылдауы өткізілді. Соған сүйене отырып, даму деңгейі анықталды. Даму деңгейі жоғарылады, себебі баланың қызығушылығы бар. Есте сақтауы жақсарып, зейіні тұрақталды.
7 Ә сыныбында оқитын Сағымбаева Алина танымдық іс-әрекетін анықтау үшін дефектологтың алғашқы қабылдауы өткізілді. Соған сүйене отырып, даму деңгейі анықталды. Даму деңгейінде өзгеріс бар, себебі бұл баланың қызығушылығы былтырғыдан артты.
9 А сыныбында оқитын Есенғабылов Темірлан танымдық іс-әрекетін анықтау нәтижесінде дефектологтың алғашқы қабылдауы өткізілді. Соған сүйене отырып, даму деңгейі анықталды. Даму деңгейі өзгеріссіз қалды, себебі бала өте тұйық, мұғалімге ашылғысы келмейді, себебі өзінің ерекшелігінен қатарластарынан ұялады. Алдағы оқу жылы көп жұмыс істеп, нәтижеге жетеміз деп сенеміз.
Оқушылар жетістігі
2022-2023 оқу жылында: Сағымбаева Алина - қалалық «Менің қолымнан бәрі келеді» олимпиадасынан, қазақ тілі-математика пәні бойынша ІІ орын иеленді.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId3e146f175b
Қараша айында инклюзивті білім алып отырған ерекше балалар мен ата-аналарға «Бақытты ана-бақытты бала-бақытты ел» атты спорттық шара өтілді. Шара мақсаты ана мен бала арасындағы қарым-қатынасты жақсарту, бір-біріне қолдау көрсету т.б. (Ұйымдастырушы ППҚ мамандары)
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeIdbc8d95eeb2
Жаңа жылмен құттықтау
ЕББҚ ететін оқушыларды жаңа жылмен құттықтау концертін өткізу үшін Аяз ата мен ақшақар және аниматорлар шықырылды. Олар балаларды билетіп, тақпақ айтқызды, сыйлықтар таратты. Мектеп-лицей басшысы Мухашова Рита апай сөз сөйлеп, балаларды құттықтады және қалалық және облыстық байқаулардан орын алған оқушыларды марапаттады. Тәлімгер Ұлжан апай бастаған белсенді оқушылар да ән салып, би биледі.. Оқушылармен бірге олардың білім беретін мұғалімдері де қонаққа шақырылды.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId59f3138b11
2023 жылдың 15 наурыз күні И.В.Панфилов атындағы №5 мектеп-лицейінде 21 наурыз Халықаралық Даун синдромы бар адамдар күніне орай «Күн сәулелі балалар» тақырыбында қалалық семинар өткізілді.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeIde3ae880e5e
«Біз бақытты баламыз»шарасы.Балаларды жазғы демалысқа көтеріңкі көңіл күймен шығарып салып,сыйлықтар мен марапаттар табысталды.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeId0b4d30e59e
Инклюзивті білім беру дегеніміз - барлық балаларды, соның ішінде мүмкіндіктері шектеулі балаларды жалпы білім үрдісіне толық енгізу және әлеуметтік бейімдеуге, жынысына, шығу тегіне, дініне, жағдайына қарамай, балаларды айыратын кедергілерді жоюға, ата-аналарын белсенділікке шақыруға, баланың түзеу-педагогикалық және әлеуметтік мұқтаждықтарына арнайы қолдау, яғни, жалпы білім беру сапасы сақталған тиімді оқытуға бағытталған мемлекеттік саясат. Инклюзивті оқыту – ерекше мұқтаждықтары бар балалардың жалпы білім беретін мектептердегі оқыту үрдісін сипаттауда қолданылады.
Инклюзивті білім беру жағдайында жұмыс жүргізетін мектептерде білім мазмұнын үш түрлі бағдарлама бойынша реттеген абзал. Атап айтқанда: жалпы мектептерге арналған типтік оқу бағдарламалары; мүмкіндігі шектеулі балалардың ақаулық типтеріне сәйкес арнаулы білім беру бағытындағы оқу бағдарламалары; мүмкіндігі шектеулі балалардың психофизикалық ерекшеліктерін есепке ала отырып әзірленетін оқытудың жеке бағдарламасы.
Инклюзивті оқытудың негізгі принциптері:
1. Адам құндылығы оның мүмкіндігіне қарай қабілеттілігімен, жеткен жетістіктерімен анықталады.
2. Әрбір адам сезуге және ойлауға қабілетті.
3. Әрбір адам қарым - қатынасқа құқылы.
4. Барлық адам бір - біріне қажет.
5. Білім шынайы қарым - қатынас шеңберінде жүзеге асады.
6. Барлық адамдар құрбы - құрдастарының қолдауы мен достығын қажет етеді.
7. Әрбір оқушы үшін жетістікке жету - өзінің мүмкіндігіне қарай орындай алатын әрекетін жүзеге асыру.
8. Жан - жақтылық адам өмірінің даму аясын кеңейтеді.
https://5mektep.edugov.kz/kz/inklyuzivti-bilim-beru.html#sigFreeIdde724e576b










